Samen bouwen aan een nieuw Slingeland

In de zomer van 2021 heeft de Raad van Bestuur een nieuwe koers gelanceerd: Samen bouwen aan een nieuw Slingeland. Deze koers is in samenwerking met diverse interne en externe partners ontwikkeld voor de periode 2021 - 2026. De koers gaat uit van de eigen kracht en refereert aan de nieuwbouwplannen.

De vijf pijlers

Zelfbewust

We zijn ambitieus en gaan uit van onze eigen kracht. Wij zijn een zelfstandig, toekomstgericht ziekenhuis voor de West-Achterhoek en weten waar we goed in zijn. Daarin zijn we ambitieus want we willen bij de top van regionale ziekenhuizen horen als het gaat om persoonlijke aandacht, gastvrijheid en deskundigheid. Wat we doen en bereiken laten we zien en dragen we met trots uit.

Gezond & slagvaardig

We zijn financieel gezond en goed georganiseerd.

We hebben onze financiën goed op orde en werken goed samen met de zorgverzekeraars. In onze slagvaardige organisatie is alle ruimte voor medische en verpleegkundige participatie. We stimuleren intern ondernemerschap. We werken vanuit het idee van ‘’positieve gezondheid’’ aan preventie en stimuleren een gezonde leefstijl voor patiënten, bezoekers en medewerkers.

Verbindend

We werken samen voor de beste zorg.

We bundelen onze krachten met die van anderen. We werken optimaal samen door onze kennis en kunde met elkaar te delen, zowel in het ziekenhuis als in ons regionale netwerk. We onderhouden goede relaties in onze regio met politiek en bestuur, maatschappelijke organisaties en ondernemers.

Aantrekkelijk

Iedereen wil bij ons werken.

We zijn een aantrekkelijke werkgever in een arbeidsmarkt die steeds krapper wordt. We boeien onze medewerkers met betekenisvol werk in een organisatie waar ze trots op zijn. Goede arbeidsvoorwaarden en een gezonde en veilige werkomgeving horen daar vanzelfsprekend bij. En ook de mogelijkheid om zichzelf te ontwikkelen.

Toekomstgericht

We bieden de juiste zorg op de juiste plek.

De vraag naar zorg neemt toe en verandert snel. Technologische mogelijkheden nemen een vlucht en de regie komt meer en meer te liggen bij de patiënt en zijn mantelzorger(s). Dat alles heeft gevolgen voor de kwaliteit, toegankelijkheid en betaalbaarheid van onze zorg. En dat vraagt van ons een efficiënte bedrijfsvoering, innovatie en ondernemerschap. We willen vooral gerichte zorg bieden die van waarde is voor onze patiënten en die ook maatschappelijk gezien betaalbaar blijft. Dus met beperkte mankracht en middelen zoveel mogelijk waarde creëren. Daarbij kijken we kritisch wat kan en wat nodig en gewenst is. En werken we nauw samen met partners in de keten.

Om dat te kunnen doen investeren we onder andere in een toekomstgericht, duurzaam en flexibel nieuw ziekenhuis.