HR

Ziekteverzuim

Het jaar 2021 stond net als vorig jaar grotendeels in het teken van corona. Dit heeft veel veerkracht en flexibiliteit van al onze medewerkers gevraagd. Het ziekteverzuim percentage kende een piek van 7,4% in de maand november 2021 en zakte aan het eind van 2021 weer terug naar 5,7%.

Verzuimbeleid

Los van de Covid-19 pandemie is het verzuimbeleid en de aanpak op verzuim herzien. Dit heeft geresulteerd in een nieuwe partner bij verzuimbegeleiding vanaf 1 april 2021. Daarnaast is het voornemen om in 2022 binnen ons ziekenhuis een adviseur Verzuim en Vitaliteit aan te stellen. Omdat er naast verzuimbegeleiding meer aandacht moet worden besteed aan de vitaliteit van onze medewerkers.

Generiek functiehuis

In 2021 is het project Generiek Functiehuis afgerond in ons ziekenhuis en heeft iedere medewerker een generieke functiebeschrijving en de FWG-indeling afgeboden gekregen met als ingangsdatum 1 januari 2021.

Ontwikkeling van medewerkers

In het Slingeland als opleidingsziekenhuis is er aandacht voor het leren door en de ontwikkeling van studenten, stagiaires en medewerkers. Naast het functioneel opleiden wordt er ook boven formatief opgeleid. Het Slingeland Ziekenhuis (SZ) biedt een groot aantal stageplekken voor diverse disciplines. In het SZ wordt er gebruikgemaakt van het leerplein als digitale leeromgeving. Medewerkers kunnen hier vrijblijvend of in relatie tot de functie digitale leermiddelen raadplegen waaronder Goodhabitz.

Adviseurs ‘leren en ontwikkelen’ van het leerhuis bieden de betreffende disciplines ondersteuning in het opleiden in de praktijk. Daarnaast bewaken zij de kwaliteit van het onderwijs en onderhouden de contacten met de externe onderwijspartners. Het optimaliseren en uitbreiden van de onderwijsmogelijkheden, in co creatie optrekken met de verschillende regionale partners is een belangrijk speerpunt van de organisatie.

Aantal medewerkers 2021

In totaal werkten er 1830 * medewerkers in het Slingeland Ziekenhuis.

* per 31-12-2021